اینگونه‌ام

دقیق‌ترین نسخه از خودم که می‌شناسم

اینگونه‌ام

دقیق‌ترین نسخه از خودم که می‌شناسم

Certified copy

بایگانی

دولت آبادیِ صورتگر

شنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۸:۳۷ ب.ظ
سلوچ... جای خالی سلوچ... مرگان.... عباس، ابرو و هاجر مرگان...
دارم زندگی را از نگاه دولت‌آبادی مزه مزه می‌کنم. و چه شیرین و زیباست تمام زمختی زندگی که او تصویر می‌کند. شاید نتوانم در مورد کل داستان قضاوتی به این سرعت داشته باشم اما تصویر و این زندگی و این نگاه به زندگی چه زیباست. دارم فکر می‌کنم کسی که بلد باشد اینقدر زیبا جزئیات صورت را به وصف آورد چه بیش و بیش است بر صورتگران. 
تصویر امروز یاد عاشقی یک زن حوالی چهل ساله بود و یاد جوانی و عاشقی و قنج رفتن دل و حظ من از زندگی‌ای که در آنم. دارم فکر می‌کنم اینجور دیدن آدم‌ها را اگر بلد بشویم چقدر زندگی کوتاه است برای حظی که می‌توانیم ببریم و دلم مانده از تمام ندیدن‌ها.... شاید از امروز تلاش کنم وصف کردن‌ها را .‌.. و یادم به هدایت می‌رود که آن قابی که او جلوی چشم من دخترک ۱۲ - ۱۴ ساله تصویر کرد چه زیبا بود اما او بیشتر وصف فضا داشت اما دولت آبادی عجیب آدم‌ها را با تمام زمختی زیبا تصویر می‌کند و این شاهکار این مرد دوست داشتنی و عزیز است. کاش از این نسل می‌آموختیم.
۹۷/۰۲/۲۹
آنی که می‌نویسد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی